BIELSKO - CZĘSTOCHOWSKO - KATOWICKIE STOWARZYSZENIE POŚREDNIKÓW W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI

 

 

Zapraszamy na szkolenie

 

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy w biurze nieruchomości

- najnowszy stan prawny, najnowsza wersja dokumentacji.

   

Ilość wolnych miejsc stacjonarnie:  4
Ilość wolnych miejsc online:  6

 

Kiedy odbędzie się szkolenie?

Na szkolenie zapraszamy

  • 13 lutego 2024 roku, od godziny 10:00 do godziny 16:00

 

Gdzie odbędzie się szkolenie?

Szkolenie odbędzie się w siedzibie stowarzyszenia - Katowice, ul Warszawska 3 (IV piętro) oraz na platformie Zoom.

 

Ile kosztuje uczestnictwo w szkoleniu?

Jeśli zapiszesz się do dnia 04 lutego 2024 r., Twój bilet będzie kosztował:

- 450 złotych brutto - Członkowie BCK SPON i współpracownicy członków BCK ,

- 500 złotych brutto - pozostali uczestnicy.

 

Jeśli zapiszesz się 05 lutego 2024 r. lub później, Twój bilet będzie kosztował:

- 500 złotych brutto - Członkowie BCK SPON i współpracownicy członków BCK ,

- 550 złotych brutto - pozostali uczestnicy.

 

 

Kliknij i kup bilet

 

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone dla pośredników nieruchomości i agentów, w szczególności dla właścicieli i menedżerów biur oraz osób planujących otwarcie własnej agencji nieruchomości. Dzięki szkoleniu zdobędziesz niezbędna wiedzę z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy w biurze nieruchomości, wypełnisz obowiązek szkoleniowy (art. 52 ustawy AML/CTF) oraz uzyskasz kompletny zestaw dokumentacji do wdrożenia we własnej firmie ze szczegółową instrukcją wdrożenia dla jednoosobowych działalności gospodarczych, dla spółek cywilnych i dla spółek handlowych.

 

Co otrzymasz?

  • intensywne szkolenie od godz. 10.00 do 16.00
  • aktualne teksty ustaw i innych regulacji powołanych w szkoleniu
  • pełną dokumentację wymaganą przez ustawę z zakresu AML/CTF, w tym wzór wewnętrznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy, wzór procedury anonimowego zgłaszania, wzór oceny ryzyka, formularz bieżącej analizy transakcji i klienta, wzory oświadczeń (np. oświadczenie PEP itp.), instrukcje przeprowadzania szkoleń wewnętrznych, oświadczenia dla agentów
  • pełną instrukcję wdrożenia dokumentacji
  • imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia zgodne z art. 52 ustawy AML/CTF

 

Tematyka

Pośrednik w obrocie nieruchomości jest tzw. instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. W związku z tym powinien wypełnić szereg obowiązków, w tym m.in.:

  • zapewnić szkolenia dla siebie i pracowników z tematyki AML/CTF
  • wdrożyć procedury, w tym wewnętrzną procedurę przeciwdziałania praniu pieniędzy, procedurę anonimowego zgłaszania naruszeń
  • sporządzić ocenę ryzyka (pierwsza do 13 stycznia 2019 i aktualizować ją co 2 lata)
  • stosować środki bezpieczeństwa finansowego, w tym prawidłowo identyfikować klienta, beneficjenta rzeczywistego, osoby na eksponowanych stanowiskach politycznych
  • prowadzić na bieżąco analizę transakcji i klientów

Nie jest to kolejne szkolenie z gatunku "czytanie definicji". Znaczną część szkolenia poświęcam na omówienie praktycznych aspektów wdrożenia ustawy AML/CTF w biurach nieruchomości. Pokazuję, jak poprawnie dokumentację wypełnić i wdrożyć w biurze nieruchomości, aby nie narazić się na odpowiedzialność administracyjną lub karną. 

Omawiane na szkoleniu wzory dokumentów kursanci otrzymają w wersji elektronicznej (edytowalne pliki *.docx). 

 

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematu przeciwdziałania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu:
- Pojęcie i etapy prania pieniędzy
- Proceder prania pieniędzy na przykładzie obrotu nieruchomościami
- Czym jest "finansowanie terroryzmu"

2. Pośrednik w obrocie nieruchomościami jako instytucja obowiązana, czyli co należy zrobić w każdym biurze nieruchomości:
- Obowiązek wyznaczenia osób odpowiedzialnych za AML
- Obowiązek sporządzenia i aktualizacji oceny ryzyka
- Procedura wewnętrzna w zakresie AML
- Procedura tzw. whistle blowingu, czyli anonimowego wewnętrznego zgłaszania naruszeń
- Obowiązek szkoleniowy (właściciel, pracownicy)
- Klient, beneficjent rzeczywisty, osoba działająca w imieniu klienta, osoby na eksponowanych stanowiskach politycznych (PEP)
- Stosunki gospodarcze i transakcje okazjonalne
- KYC - Know Your Client - Poznaj Swojego Klienta

3. Kiedy i na jakim etapie należy stosować procedury – podpisanie umowy pośrednictwa, wskazanie adresowe, obsługa dwóch lub jednej strony transakcji, dlaczego nie skupiamy się na „transakcji”, czy pośrednik przeprowadza transakcje okazjonalne, co to są stosunki gospodarcze.

4. Obowiązki właściciela biura a obowiązki agentów, jak długo należy przechowywać dokumentację, czy można wdrożyć AML „wstecznie”, jak przeszkolić personel w biurze.

5. Ochrona danych osobowych (RODO) w zakresie procedur AML/CTF. Jak pogodzić dwa żywioły? Jakich danych pośrednik może / musi żądać od klienta? Czy można kserować dokumenty tożsamości? Czy klient może zażądać usunięcia swoich danych, w tym związanych z analizami AML/CTF?

6. Przekazywanie informacji, dokumentów, zawiadomienia i raportowanie do GIIF (w szczególności artykuły 41,72,74,74, 86, 89 ustawy z 1 marca 2018 r.)

7. Przestępstwa z art.299 k.k. oraz 165a k.k.

8. Wnioski z dotychczasowych postępowań, kontroli i nałożonych kar. Czy jest się czego obawiać?

9. Ustalanie beneficjenta rzeczywistego – ćwiczenia na przykładach – KRS, CRBR, CEIDG.

10. Ocena ryzyka, analiza ryzyka i transakcji w stosunku do konkretnego klienta, środki bezpieczeństwa finansowego, badanie Klienta i jego stosunków gospodarczych.

11. Omówienie procedur i dokumentacji AML/CTF dedykowanych biurom obrotu nieruchomościami, zasad ich uzupełnienia i wdrożenia, w tym m.in.:
- procedura wewnętrzna w zakresie AML/CTF
- procedura tzw. whistle blowingu, czyli anonimowego wewnętrznego zgłaszania naruszeń
- ocena ryzyka
- formularz analizy klienta i transakcji
- formularz identyfikacji PEP
- oświadczenie o powołaniu osób odpowiedzialnych za wdrożenie i stosowanie AML/CTF
 
W trakcie szkolenia zaplanowane są krótkie przerwy kawowe oraz jedna przerwa obiadowa, która zaplanowana jest od godziny 13:00 do godziny 14:00. W trakcie przerwy jest możliwość skorzystania z oferty gastronomicznej w pobliskiej restauracji, gdzie wcześniej zamówiony zostanie obiad - menu będzie dostępne na początku szkolenia. Obiad jest dodatkowo płatny.

 

 

Kilka słów o prowadzącym szkolenie. 

 

Rafał Szczeponek

 

Rafał Szczeponek - prawnik z zamiłowania i pośrednik z wyboru, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pośrednik w obrocie nieruchomościami. W 2006 r. po egzaminie pisemnym i ustnym uzyskał z wyróżnieniem licencję zawodową pośrednika w obrocie nieruchomościami nr 5913 w Ministerstwie Budownictwa. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w dziale ekspansji dużej sieci dyskontowej, kancelariach prawniczych i biurach nieruchomości na Śląsku. Od 2006 roku prowadzi w różnych formach prawnych biura nieruchomości w Katowicach. Wykłada na kursach licencyjnych i studiach podyplomowych, prowadzi wewnętrzne szkolenia dla biur nieruchomości (w tym dla sieci franczyzowych), prelegent na licznych seminariach i szkoleniach dla pośredników oraz zarządców. Uczestnik prac legislacyjnych nad ustawami regulującymi rynek nieruchomości. Jako prawnik obsługuje rynek nieruchomości, w szczególności sporządza dokumentacje dla biur nieruchomości (umowy pośrednictwa, przedwstępne, rezerwacyjne, umowy o zatrudnianie agentów), wdraża procedury ochrony danych osobowych (RODO) oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML/CTF). Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim „Prawo umów w obrocie konsumenckim i profesjonalnym”. Ukończył także studia podyplomowe "Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Inspektor ochrony danych" w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z PN-EN ISO/IEC 27001:2017. Publikuje w branżowych wydawnictwach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Ekspertów Compliance i AML.

 

 

Kliknij i kup bilet

 

Jak zapisać się na szkolenie i jak je opłacić?

Aby zapisać się na szkolenie wystarczy kliknąć w przycisk "Kliknij i kup bilet" a zostaniesz przeniesiony do formularza zgłoszeniowego – tam dokonasz rejestracji. Otrzymasz od nas fakturę, ale już teraz możesz dokonać wpłaty na konto BCK SPON w Banku PeKao S.A. o numerze 89 1240 2959 1111 0000 3125 9514. Po zakupie biletu otrzymasz potwierdzenie rejestracji.

 

Warunki rezygnacji:

- rezygnacja tylko w formie pisemnej

- na 1-7 dni przed szkoleniem - zostanie pobrana opłata w wysokości 50%,

- na 8 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia - zwrot wpłaty w wysokości 100%.

Brak pisemnej rezygnacji i nie wzięcie udziału w szkoleniu, powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Brak wpłaty nie jest jednoznaczny z rezygnacją.